ChatGPT için tehlike çanları: Yapay zekada taşlar yerinden oynuyor

OpenAI, Büyük Dil Modelleri (LLM) Alanında Liderliğini Sürdürüyor

OpenAI, uzun süredir büyük dil modelleri (LLM) alanında lider konumunu koruyor ve geliştiriciler arasında halen popülerliğini sürdürüyor. Ancak son araştırmalar, pazar dinamiklerinin değişmekte olduğunu ve geliştirici sadakatinin sorgulanabileceğini gösteriyor.

Vercel tarafından düzenlenen ankete göre, katılımcıların %87’si OpenAI modellerini tercih ederken, %83’ü çıkarım API’lerinden yararlanıyor. Ancak geliştiriciler artık ortalama olarak iki farklı sağlayıcı kullanıyor. %60’ı son altı ay içinde tedarikçilerini değiştirdiğini belirtirken, sağlayıcı sadakatinin zayıflamaya başladığı görülüyor.

Pazarın Yeni Oyuncuları ve Dikkat Çeken Trendler

DeepSeek, işletmelerin %29’u tarafından tercih edilirken, Microsoft’un LLM çözümleri %10’luk bir kullanım oranına sahip. Microsoft’a olan ilginin sınırlı olması dikkat çekiyor.

Yapay zeka teknolojileri, çalışma modellerinde önemli bir değişim sağlıyor. Ekip üyelerinin fikirlerini bağımsızca geliştirmesi ve test etmesine olanak tanıyan araçlar, geliştiricilerle tasarımcılar arasında daha esnek bir iş birliği sağlıyor. Bu dönüşümü AKQA CTO’su Nicolas Le Pallec şu şekilde ifade ediyor: “Artık herkes yaratıcı akışta UX, UI ve kodu birleştirebiliyor.

Yapay zeka teknolojilerinin ilerlemesiyle, geliştiriciler ekip yapıları yerine kullandıkları araçlara odaklanıyor. Anket katılımcılarının %45’i özel bir yapay zeka ekibine sahip olmadığını, %57’si ise belirli bir liderlik yapılanmasının olmadığını belirtiyor. Yapay zeka ile başarıya ulaşmanın doğru araç ve önceliklere dayandığına vurgu yapılıyor.

Öncelik: Yapay Zeka Özellikleri ve Maliyet Kontrolü

Müşteri odaklı uygulamalarda yapay zeka özelliklerinin varlığı birincil öncelik haline gelirken, geleneksel destek sohbet robotlarının kullanım oranı %39’da kalıyor. Web sitesi kişiselleştirme oranı ise %27 ile yeniliklere açık bir alan olarak dikkat çekiyor.

Geliştiricilerin maliyet kontrolüne verdiği önem öne çıkıyor. Geliştiricilerin %70’inden fazlası modellerini manuel olarak test ederken, çoğunluğu aylık 1000 dolardan az bütçeyle çalışıyor. Bu da sınırlı kaynaklarla bile büyük başarılar elde edilebileceğini gösteriyor. Ancak yalnızca %14’ü modellerini eğitmeyi tercih ederken, %60’ı alma-artırılmış üretim (RAG) ve vektör veritabanı yöntemlerini kullanıyor.

Geliştiriciler arasında yapay zekanın “aşırı abartılmış” olarak değerlendirildiği görülse de, yapay zekanın sektörü dönüştürme potansiyeli hala yüksek bir umut kaynağı olarak görülüyor. Hız, doğruluk ve uyarlanabilirlik gibi özellikler, ölçekten daha önemli bir yere sahip. Geleceğe yönelik çözümler üreten modeller tercih ediliyor.

Related Posts

Şu ana dek One UI 7 güncellemesi alan Samsung modelleri!

Samsung, 7 Nisan‘da One UI 7 güncellemesini dağıtmaya başladı. Güney Koreli marka bölgesel bir dağıtım planı benimserken, kullanıcıların aklında hangi modellerin güncellemeyi aldığı yönünde bir soru işareti söz konusu. İşte şu ana dek One UI 7 alan …

Meta, zarar eden Reality Labs biriminde işten çıkarmalara gidiyor

Teknoloji devi Meta, sanal, artırılmış ve karma gerçeklik yatırımlarının kalbi olan Reality Labs biriminde yeni bir işten çıkarma dalgası başlattı. Açıklamada, kaç çalışanın etkilendiği belirtilmese de, kesintilerin özellikle Oculus Studios ve …

AMD Radeon RX 9070 GRE için 12GB bellek onaylandı

AMD’nin yeni ekran kartı ailesinin beklenen üyelerinden biri olan Radeon RX 9070 GRE, sızıntılar sayesinde artık daha yakından incelenebiliyor. Şu anda sadece Çin pazarına yönelik olarak hazırlanıyor gibi görünen bu yeni model için 12GB bellek …

Oppo A5 Pro 5G tanıtıldı! İşte özellikleri

Oppo, orta segment kullanıcılarına yönelik yeni akıllı telefon modeli A5 Pro 5G’yi tanıttı. Cihaz; 5G bağlantı desteğinin yanı sıra yüksek ekran yenileme hızı, büyük batarya kapasitesi ve suya dayanıklı yapısıyla dikkat çekiyor. Oppo A5 Pro 5G …

Spotify Türkiye için acele etmiyor

Spotify yapay zekâlı çalma listesi özelliğini Türkiye hariç 50’ye yakın ülkede sunmaya başladı

Manuel vitesli araçlar, resmen tarihe karışabilir!

Otomatik şanzımanlı araçların yaygınlaşması ve elektrikli otomobillerin yükselişi, manuel vitesin pazardaki yerini hızla kaybetmesine neden oluyor. Yapılan araştırmalar, manuel şanzımanlı otomobillerin 2037’ye kadar tamamen ortadan kalkabileceğini …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir