Alman fizikçiye göre, içten yanmalı motorlu otomobiller artık elektrikli otomobillerle rekabet edemez! İşte nedeni

Otomotiv dünyasındaki en hararetli tartışmalardan biri, içten yanmalı motorlu (İYM) araçlar ile elektrikli araçlar (EV) arasında sürüyor. Menzil, maliyet ve altyapı tartışmaları sürerken, uzmanlar artık bilimsel verilerle bu çekişmeye netlik kazandırıyor.

Ünlü Alman fizikçi Johannes Kückens, içten yanmalı motorların verimlilik sınırlarına ulaştığını ve bu durumun temel fizik yasalarından kaynaklandığını belirterek çarpıcı açıklamalarda bulundu. Kückens’e göre, aynı miktarda enerjiyle elektrikli bir araç, benzinli veya dizel bir araca göre tam altı kat daha fazla yol kat edebiliyor.

Kückens, GEO’ya verdiği röportajda, içten yanmalı motorların hiçbir zaman %90 veya %80 gibi yüksek verimlilik seviyelerine ulaşamayacağını iddia etti. Bu motorlar şu anda en fazla %45 civarında verimliliğe ulaşıyor ve fiziksel sınırlarına yaklaşıyorlar.

Açıklaması doğanın temel prensibine dayanıyor:

“Isı motorları yanma yoluyla büyük miktarda ısı üretir ve bu termal enerji kinetik enerjiye dönüştürülür. Sorun şu ki, Termodinamiğin İkinci Yasası, bu süreçte enerjinin büyük bir kısmının her zaman atık ısı olarak kaybolması gerektiğini kesin olarak öngörmektedir.”

Bu yasa, ısının harekete dönüştürülmesinde enerjinin yarısından fazlasının kaçınılmaz olarak atık ısı olarak kaybolacağını ifade ediyor. Bu nedenle Kückens, İYM’lerin termodinamik tarafından tanımlanan ve kesinlikle değişmez olan sınıra çok uzun zaman önce ulaşıldığını belirtiyor.

Bunun aksine, elektrik motorları ise teorik olarak %90’ın üzerinde verimliliğe ulaşabilen tek motor türüdür.

Alman fizikçi, otomotiv endüstrisindeki en umut vadeden buluş olarak e-yakıtları (elektrikli yakıtlar) işaret ediyor. Kückens’e göre e-yakıtlar, ısıyı dağıtım aracı olarak kullanmadıkları için daha verimli olsalar da, büyük bir çıkmazla karşı karşıyalar:

E-yakıt üretimi, yenilenebilir kaynaklardan gelmesi gereken muazzam miktarda elektrik enerjisi gerektirir. Aksi takdirde, iklim açısından nötr olmazlar.

Kückens, e-yakıtlı bir otomobil ile bataryalı elektrikli otomobili aynı elektrik tüketimi bağlamında karşılaştırdığında büyük farkı ortaya koyuyor:

“Bataryalı bir otomobilin 100 kilometre yol almasını sağlayan aynı miktarda elektrik enerjisiyle, elektrikli yakıtlı bir otomobil en fazla 20 kilometre yol alabilir.”