Kesinti Süreleri ve Tazminatları Yeniden Düzenlendi
Bir kurumun elektrik piyasasındaki dağıtım ve perakende satış faaliyetlerine ilişkin kalite yönetmeliğinde yapılan değişiklikler, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmeliğe göre, uzaktan haberleşme özelliğine sahip sayaçların kullanımıyla ilgili esaslar belirlendi. Buna göre, dağıtım şirketleri 1 Ocak 2026’dan itibaren yeni veya değiştirilen sayaçlardan veri kaybı olmadan verileri kaydedecekler.
Yeni düzenlemeyle, uzaktan iletişim özelliği bulunmayan sayaçlardaki veriler ise en fazla altı ayda bir sisteme aktarılacak. Ayrıca, hırsızlık, yangın veya dış müdahalelerden kaynaklanan kesintiler artık “dışsal” olarak sınıflandırılacak. 00.00–06.00 saatleri arasındaki kısa manevra kesintileri ise planlı kesintiyle bağlantılıysa bildirimli kesinti olarak kabul edilecek.
Kesinti Tazminatında Yeni Formül
Yönetmelikle birlikte kesinti tazminatı hesaplamalarına “K katsayısı” eklendi ve formül güncellendi. Yıllık tüketimi 365 kilovatsaatin altında olan kullanıcılara tazminat ödenmeyecek. Ayrıca, dağıtım şirketleri yıllık ve ticari kalite tazminatlarını belirlendiği tarihten itibaren 20 gün içinde ödemek zorunda olacaklar. Ödeme yapılamazsa tazminatlar fatura üzerinden mahsup edilecek.
Kalite Düzenlemeleri Genişletildi
Ticari kalite standartlarının ihlali durumunda tazminatlar artık tüketici başvurusu olmadan ödenecek. Aboneliği iptal edilen kullanıcılara bildirim yapılacak ve ödeme tercihini iletenlere 5 iş günü içinde nakit ödeme yapılacak.
Ayrıca, dağıtım şirketleri her yıl yapılan ödemeleri EPDK’ye 30 Nisan’a kadar bildirecekler. Geçmiş dönemlere ilişkin düzenlemeler de yapıldı ve Elektrik Kalite Yönetmeliği’nde teknik güncellemeler gerçekleştirildi.